Thursday, March 26, 2009

Tanggal 23 MAc 2009.....

MESYUARAT KHAS PENGURUSAN ORGANISASI OLEH :- pUAN RoSMAH AYU BT HARUN

ISNIN: bilik H.E.P, Sesebuah Organisasi yang mantap dan cemerlang itu diukur daripada sejauhmana tahap pengelolaannya terhadap satu-satu program yang dianjurkan. Pun begitu, nilai sahsiah dan kendiri setiap exco dalam organisasi tersebut juga merupakan hal yang tidak boleh dikesampingkan.

Dari itu, PKMK telah mengatur satu pertemuan Khas bersama Penolong pendaftar Pusat Perkembangan Pelajar UKM untuk memberi pendedahan mengenai pengurusan organisasi terutama kepada exco-exco yang baru dilantik.


Pertemuan yang berlaku seawal jam 8.00 malam itu, melibatkan semua exco persatuan mahasiswa anak kedah (PKMK)...Antara perkara2 yang dibincangkan termasuklah cara-cara berurusan dengan pihak Pusat Perkembangan Pelajar UKM, apakah prosedur kertas kerja yang baik, contoh kertas kerja yang baik, serta bagaimana membuat laporan kewangan yang betul daripada unit pemasaran. Hal-hal yang sebegini menjadi agenda utama perbincangan pada malam tersebut. Ini kerana kertas kerja yang benar-benar mengikut prosedur sahaja yang akan diluluskan.

Pertemuan yang berlangsung kira-kira 3 jam ini banyak menghadiahkan jutaan ilmu yang amat berguna buat semua exco PKMK..Diharap ilmu yang ada tidak disia-siakan malah diaplikasikan semaksima mungkin dalam melaksanakan sesuatu program....















No comments: