Wednesday, March 25, 2009

Program Redakan Tangisan Pelstin 26/2/09 Khamis

KHAMIS:masjid Ukm. Menyedari kezaliman Pihak Zionis yang melampaui batas, meratah darah daging umat islam palestin sedikit sebanyak mendOrong PKMK menjalankan program sulung kami pada SESSI 2008-2009. Program ini yang pada asalnya dilangsungkan lebih awal dari tarikh sebenar terpaksa ditangguhkan buat sementara waktu kerana ada beberapa kekangan yang dikenalpasti. Pun begitu, Syukur pada Allah. Program yang dirancang untuk memberi kesedaran kepada mahasiswa ini dapat dijalankan dengan jayanya.

Berdasarkan gambar yang disiarkan dibawah ini dapat lah di gambarkan bahawa terdapat penyertaan yang tidak begitu menggalakkan dari pihak mahasiswa UKM. namun pada dasarnya ramai atau sedikit yang menyertai sesuatu program itu bukan ukurannya... Nilainya adalah pada kesungguhan kami bagi pihak penganjur dalam menjalankan amanah yang diberikan yakni untuk sama-sama menyedarkan diri serta mengetuk jiwa remaja para mahasiswa untuk menyedari peri pentingnya ukhuwah ISlamiyyah sejagat dalam meneliti dan memengertikan penderitaan umat seagama selanjutnya menghulurkan bantuan seadanya mengikut ukuran kemampuan.

Isi kandungan ceramah yang begitu menarik perhatian ini tidak wajar diambil ringan. Mutu ceramah yang sangat berkualiti daripada Ust MOhd Nor Azman tidak dapat dinafikan. Beliau yang juga merupakan Pensyarah Fakulti Kejuruteraan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM)telah men'detail'kan ceramahnya melalui tayangan slide dan video-video keganasan ZIONIS yang amat menyentuh hati. Sesekali terdetik dihati betapa sayunya memandang bayi-bayi kecil yang baru menjenguk dunia, syaHid ditangan peluru-peluru zionis yang dahagakan darah manusia setiap saat dan masa tanpa mengira batas waktu.

Diakhir kalam, apa yang dapat disimpulkan daripada penganjuran program ini adalah kesedaran dan pengetahuan tentang kezaliman ZIONIS dapat didedahkan kepada mahasiswa UKM amnya dan mahasiswa KEDAH khasnya... semoga penganjuran program kesedaran umat sejagat seperti ini akan terus berlangsung pada sessi-sessi akan datang.









No comments: